עברית

מטרת המעבדה היא לחקור, לעצב ולבנות סביבות למידה הוגנות בעזרת כלים דיגיטליים המאפשרים השתתפות פעילה של הסטודנטים/ות בחוויות למידה עמוקות אשר מטפחות חשיבה ביקורתית ואתית באינטראקציות שלהם/ן עם מדע וטכנולוגיה. במעבדה, אנו מתמקדים בתאוריות מחקר מתחומי מדעי הלמידה והחינוך הביקורתי, עיצוב שיתופי, טכנולוגיות חינוך ומדיה דיגיטלית, וחקר אינטראקציות בסביבות למידה. בנוסף, המעבדה שלנו עושה שימוש בכלי מחקר וניתוח כגון עיצוב שיתופי לעיצוב מרחבי למידה, חומרי למידה, פדגוגיה ואינטראקציות ללמידה שיתופית, שמטרתם יצירת שותפויות קהילתיות מצד אחד ופיתוח מיומנויות של סטודנטים/ות ומורים/ות בעיצוב, דבר המאפשר שיתופי פעולה איתם/ן. 

ראשת המעבדה ד”ר אריג’ מואסי, מרצה וחוקרת בתחום מדעי הלמידה ועיצוב בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. עבודתה של ד”ר מואסי מתמקדת בחקר ועיצוב סביבות למידה לקידום למידה שיתופית ואינטראקטיבית בכיתה ומחוץ בית הספר תוך שימוש במדיה דיגיטלית, ועם דגש על היבטים חברתיים-תרבותיים בניתוח אינטראקציות בסביבות למידה.  ד”ר מואסי סיימה פוסט-דוקטורט באוניברסיטת קולורדו-בולדר, שם חקרה תהליך עיצוב שיתופי עם תלמידים ומורים של תכנית לימודים על בינה מלאכותית שמתמקדת בממדים חברתיים-תרבותיים כגון גזענות ואפליה אלגוריתמית ונרטיבים במשחקים. ב-2021, ד״ר מואסי סיימה את הדוקטורט שלה ב-  Arizona State University מ- Mary Lou Fulton Teachers College, בתחום Learning, Literacies, and Technologies, ושם גם הייתה מלגאית פולבייט לתואר שני בטכנולוגיות חינוך בין 2015-2017.   לד”ר מואסי פרסומים בכתבי עת וכנסים בחינוך, לדוגמה:
Mind, Culture, & Activity; Journal of Moral Education; Science & Education.